Wednesday, January 26, 2011

Transformasi

9 November 2010

Alhamdulillah hari ini genap pertambahan setahun lagi umurku. Tanpa rahmat dan keizinan Allah, tak akan aku sampai ke hari ini. Syukur sangat-sangat. Tahun ini, sambutan ulang tahun kelahiran lebih bermakna dengan peristiwa-peristiwa penting dan membahagiakan. Tahun ini aku menyambut kelahiran anak sihat dan ceria, anak sulungku alhamdulillah. Pada 6 November, aku menghadiri jamuan sambutan hari jadi anak-anak kecil di Taska Aes D'5. Tanpa disangka aku bertemu dengan kawan lama yang merupakan sepupu pengetua taska. Seronok sungguh dapat berbual dengan kawan lama, melihat keletah anak-anak kecil lebih-lebih lagi anak-anak yang menyambut birthday dengan tema Little Prince and Princess. Aku sempat juga menyumbang puff ayam dan goodies bags untuk jamuan itu.  Lebih istimewa hari itu juga adalah hari ulang tahun kelahiran suamiku. Kami tidak membuat jamuan tahun ini, kerana berada di jamuan harijadi di taska, anak-anak saudara pula sibuk dengan photo shoot mereka dan yang istimewa aku dan suami bersetuju meraikan birthday kami di London nanti, InsyaAllah. Aku cuma menghadiahkan set pakaian autumn saja buat suamiku yang mengandungi topi, mafla dan sarung tangan.
Apa yang paling penting hari ulang tahun kelahiranku pada tahun ini merupakan satu titik transformasi bagiku kerana tahun ini perjalanan hidupku mengalami banyak perubahan. Transformasi adalah suatu perubahan untuk menjadi lebih baik lagi. Sebenarnya ia sentiasa berlaku, cuma tidak pernah direkodkan secara peribadi. Dulu aku sentiasa ingat akan Kaizen - Continuous Improvements. Aku juga telah membuat azam pada diri sendiri untuk memperbaiki diri dalam banyak perkara. Semakin banyak aku menilai diri, semakin banyak yang perlu kuperbaiki dan banyak juga kekuatan diri yang kutemui. Langkah pertama ialah memperbaiki lagi hubungan dengan Allah dan kedua memperbaiki lagi hubungan dengan manusia. Ketiga menjalani kehidupan lebih berkualiti dari segi pemikiran, aktiviti, kesihatan dan sosial. Aku juga telah menggubal moto hidupku, :-). Apa pun hari jadi tahun ini lebih bermakna daripada biasa Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment